
Wageningen University & Research: online specialist
Na een bewogen zomer met een gebroken elleboog, stevige hittegolven en de start van de coronapandemie landde ik in 2020 bij de groenste universiteit van Nederland. Voor het groenste instituut (Wageningen Plant Research) werd ik hun online specialist voor online communicatie en marketing. Ik verving de vaste specialist die met verlof ging. Voor deze organisatie was ik verantwoordelijk voor hun online kanalen, en adviseerde over online strategieën voor specifieke campagnes.
Pixellandbouw & biodiversiteit
De onderwerpen van Plant Research zijn om je vingers bij af te likken. Deels waren het voor mij vertrouwde onderzoeken over kringlooplandbouw, biodiversiteit en bijen, maar ook nieuwe onderwerpen zoals de Japanse duizendknoop en pixellandbouw kwamen langs. En ik kon precies doen waar ik zo blij van word: een groene organisatie helpen met mijn kennis en ervaring in online communicatie.
Met een mooie mix van praktijk-strategie-advies ging ik aan de slag. Ook al werkten we noodgedwongen veel op afstand, toch gebeurde waarom opdrachtgevers altijd zo blij met me zijn: na een week voelde het alsof ik er al jaren werkte.
Economic Research
Toen de vaste specialist terugkwam van verlof, bleef ik haar nog enkele maanden bijstaan voor advies. Daarnaast kwam er een vraag langs vanuit een ander instituut: Wageningen Economic Research. Voor deze organisatie heb ik ook enkele maanden als online adviseur gewerkt voordat een nieuwe vaste kracht mijn werk weer overnam.
Meer weten?
Nieuwsgierig naar meer details over mijn bijdrage? Neem gerust contact met me op.

