Voor Milieu Centraal vervulde ik eind 2017 tijdelijk de functie van social media manager, als zwangerschapsverlofvervanging (3x woordwaarde 😉). Milieu Centraal is dé voorlichtingsorganisatie op het gebied van energie en milieu. Het adviseert dagelijkse vele Nederlanders over duurzaamheid; de website milieucentraal.nl is daar een prachtige kennisbron voor.

Mijn voornaamste klus: héél veel (relevante) mensen bereiken met een (relevante) boodschap. Met een slimme mix van goede content, de juiste planning, een slimme doelgroepkeuzes en goed budget en een mooi team hebben we vele honderdduizenden relevante mensen en vele miljoenen weergaven behaald.

Mijn rol was verdeeld over 3 delen: content planning, content creatie en social advertising. De planning hield in dat ik voor de juiste mix zorg van boodschappen die aansluiten bij de ontvanger en anderzijds campagnes die vanuit de organisatie relevant zijn. Voor de creatie zorgde ik voor teksten en beelden. Afhankelijk van het bericht was ik degene die zelf voor beeld zorgt, of vroegen we een fotograaf of videomaker om iets te creëren. Ook voor de advertising gold: de basispromotie richtte ik zelf in. Voor de grotere advertentiecampagnes begeleidde ik samen met een collega een bureau die dit voor ons inrichtte.

Nieuwsgierig naar meer details over mijn bijdrage aan deze klus? Neem gerust contact met me op.


We hebben op de Dag van de Duurzaamheid de 13 duurzame dwalingen op een rijtje gezet. Van kaas tot keurmerken, van douchen tot ledlampen.Welke dwaling verrast jou het meest?#DvdD17

Geplaatst door Milieu Centraal op Dinsdag 10 oktober 2017